Ετικέτες

, , ,

Εικόνα

Μπορεί να μεγαλώνουμε, να φεύγουμε, να αλλάζουμε, οι ρίζες μας όμως μένουν πάντα στο βάθος του εαυτού μας. Μεγαλωμένη σε αγροτική περιοχή και με τη νοοτροπία του «τρώμε ό,τι παράγει η γη μας» έχω την τάση να συνδυάζω στη μαγειρική μου τα υλικά που έχω διαθέσιμα ανάλογα με την εποχή και τις μνήμες μου. Εκτός αυτού, όσο και αν μου αρέσει να δοκιμάζω νέες γεύσεις και συστατικά, κανένα όσπριο από όποιο σημείο του πλανήτη και αν προέρχεται, όσο χρωματιστό και ακριβό και υπερενισχυμένο και αν είναι, δεν διεγείρει τους σιελογόνους μου τόσο έντονα όσο τα κουκιά. Αυτό το φαγάκι λοιπόν, παραλλαγές του οποίου υπάρχουν πάμπολλες, είναι μια δική μου επιστροφή στις ρίζες.

Υλικά
1 φλιτζ. ξερά κουκιά μουλιασμένα 12-24 ώρες

5-6 αγκινάρες καθαρισμένες
1 μεγάλο πράσο ή ένα μεγάλο κρεμμύδι ξερό ψιλοκομμένο
1 μεγάλη πατάτα σε κύβους
1 καρότο σε ροδέλες
1 φλιτζ. άνηθο ψιλοκομμένο
2 κ.σ. ελαιόλαδο
2 φλιτζ. ζωμό λαχανικών ή νερό
αλάτι, πιπέρι
½ κ.γ. κύμινο (πηγαίνει πολύ στα κουκιά)

για το ταχινολέμονο

χυμό από δυο λεμόνια
2 κ.σ. ταχίνι
2-3 κ.σ. ζωμό από το φαγητό

Εκτέλεση

Στραγγίζουμε τα κουκιά και με ένα μαχαιράκι τα ξεφλουδίζουμε. Όσο περισσότερο τα αφήσουμε να μουλιάσουν τόσο πιο εύκολα αφαιρείται η φλούδα τους. Τα βάζουμε στην άκρη.

Ρίχνουμε σε μια μεγάλη κατσαρόλα το ελαιόλαδο να κάψει και τσιγαρίζουμε το πράσο ή το κρεμμύδι για 1-2 λεπτά. Προσθέτουμε τα υπόλοιπα λαχανικά, τα καθαρισμένα κουκιά, ανακατεύουμε και ρίχνουμε το ζωμό ή το νερό. Μόλις βράσει χαμηλώνουμε τη φωτιά, αλατοπιπερώνουμε, προσθέτουμε το κύμινο, σκεπάζουμε και αφήνουμε να σιγοβράσει ώσπου να μαλακώσουν τα λαχανικά. Θα χρειαστεί περίπου 45-50 λεπτά.

Όταν το φαγητό είναι έτοιμο φτιάχνουμε το ταχινολέμονο. Σε ένα μπολ βάζουμε το χυμό του λεμονιού και 2-3 κουταλιές ζουμάκι από το φαγητό. Προσθέτουμε και το ταχίνι και ανακατεύουμε. Περιχύνουμε το φαγητό και σβήνουμε τη φωτιά. Αποφεύγουμε να ανακατεύουμε το φαγητό για να μη μας διαλυθούν τα λαχανικά. Αντί για αυτό, κουνάμε –προσεκτικά για να μην καούμε- την κατσαρόλα μερικές φορές ώστε να πάει παντού η σάλτσα ταχινιού.