Ετικέτες

, , ,

Εικόνα

Αυτή η συνταγή παρά την απλότητά της είναι μια από τις αγαπημένες μου καθώς είναι φορτισμένη με τις πιο τρυφερές αναμνήσεις της παιδικής μου ηλικίας: εγώ με τη γιαγιά μου να μαζεύουμε άγρια μάραθα από τις πλαγιές των βουνών, να καθαρίζουμε τα φασόλια από τις πετρούλες, να ψιλοκόβουμε τις ντομάτες, να μοσχοβολά το σπίτι και να καθόμαστε μαζί να τρώμε. Τα συνοδεύαμε με υπέροχα βρεγμένα παξιμάδια που έφτιαχνε η ίδια στον ξυλόφουρνο και που τόσο ωραία δεν έχω γευτεί από τότε. Το πιάτο αυτό βρίσκεται στο πιο ζεστό και φωτεινό μέρος της καρδιάς μου και με ταξιδεύει δίπλα της στην ηρεμία και την γλυκύτητά της αγαπημένης μου γιαγιάς.

Υλικά

¾  φλιτζ λάδι

1 κρεμμύδι ψιλοκομμένο

2 μεγάλες ώριμες ντομάτες ψιλοκομμένες

2 σκελίδες σκόρδο

½ κιλό μαυρομάτικα φασόλια ξερά

1 ματσάκι μάραθο τρυφερό ψιλοκομμένο

2 φυλλα δάφνης

½ φλιτζ. κρασί

1 κ.γ. ρίγανη

1 κ.γ. θυμάρι

αλάτι και φρεσκοτριμμένο πιπέρι

Εκτέλεση

Βάζουμε τα φασόλια σε ένα σουρωτήρι και τα ξεπλένουμε (τα μαυρομάτικα φασόλια όπως και οι φακές δεν χρειάζονται απαραίτητα μούλιασμα).

Σε μια ευρύχωρη κατσαρόλα ρίχνουμε το λάδι με το κρεμμύδι και το σκόρδο να τσιγαριστούν για ένα λεπτό. Στη συνέχεια προσθέτουμε τη ντομάτα, το μάραθο και τέλος τα φασόλια. Σβήνουμε με το κρασί και προσθέτουμε τα μυρωδικά και περίπου 1 ½ λίτρο νερό. Μόλις βράσει χαμηλώνουμε τη φωτιά,  σκεπάζουμε την κατσαρόλα και αφήνουμε να σιγοβράσει για 45 λεπτά (ή μέχρι να μαλακώσουν τα φασόλια, ανάλογα με τη σοδειά).